احمدی نژاد دوم - بی سواد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سواد
 
موسیقی وب

به نام خالق خیر و شر

#احمدی_نژاد_دوم

/*لازم نیست کسی با عقاید احمدی نژاد پیدا شود، بلکه با همان عملکرد هم می شود شاهد احمدی نژادی دوم بود. اما کدام عملکرد او؟ عملکر مثبت یا منفی؟*/

حتماً یادتان است!

نیست؟.

عیبی ندارد این هم یادآوری

آهان یادت آمد. دولت قبل بود و احمدی نژاد و اینکه دیگر مجلس در رأس امور نیست.

همه انتقاد کردیم.

هم من هم شاید شما و هم حتماً خیلی از دیگران.

این خبر مربوط به سال 89 بود. حالا بعد از گذشت حدود 5 سال، همان حرف را رئیس دولت جدید (جناب روحانی) به شیوه ای جدید مطرح می کند.

کجا؟

مثلاً در این جا که می گوید نیازی به تصویب برجام در مجلس نیست.

در نگاه اولِ یک فرد عادی، روحانی دولت را راس امور ندانسته چون مانند احمدی نژاد مستقیماً به عقیده خودش اشاره نکرده.

اما زیاد هم لازم نیست عمیق شد. بلافاصله که جمله ی دولت را معنی کنی، معنایش می شود: این دولت است که باید تصمیم نهایی را بگیرد. مجلس ناظر اگر دوست دارد، می تواند به عنوان یک شئ تزئیی نظام جمهوری اسلامی، دولت و اعمال دولت را نظاره کند. فقط و فقط همین.

خوب که دقت می کنی، متوجه می شوی که احمدی نژاد حرف رک و صریحش در حد شعار بود و حتی تهدیدی جزئی هم برای نظام محسوب نمی شد.

اما روحانی شعاری رک و صریح نداد، بلکه عمل کرد و با عملش نقش مجلس را زیر سوال برد.

روحانی به تضعیف مجلس بسنده نکرد و به شورای نگهبان هم دقیقاً به همان سبک حمله ور شد و گفت: شورای نگهبان چشم است و چشم نمی تواند کار اجرایی کند. کار اجرایی را دست که دولت است انجام می دهد (در این جا بخوانید)

خب خدا را شکر یکی از برادران لاریجانی جواب محکمی به این عوام فریبی دادند. آقای صادق آملی لاریجانی خوب در جواب هتاکان قانون ( رئیس جمهور روحانی و وزیر کشور رحمانی فضلی) گفتند: برخی اظهارنظرها و صحبتهای عامیانه درباره انتخابات و نحوه نظارت بر آن واحراز صلاحیت کاندیدها به صورت کاملا تکراری مطرح می شود که موجب تعجب است.

...باید از آنان پرسید مگر کسی می خواهد جرم کسی را ثابت کند که می گویید اصل بر برائت است؟

... هر حکمی که بر موضوعی بار شود، برای تأیید تحقّق این حکم، ناگزیر باید احراز موضوع کرد. اگر گفته شود هر کس به سن 18 سالگی برسد باید به سربازی برود با شک در 18 سالگی نمی توان حکم سربازی برای او ثابت کرد و نمی توان با برائت، سن 18 سالگی برای او ثابت کرد!

کاملش را در اینجا بخوانید.

می بینید؟ این دومین حمله روحانی و هتاکی او به قانون.

بعد با وقاحت تمام اخیرا می گوید: هیچ کس از قانون بالاتر نیست کامل را در اینجا بخوانید.

کسی که دو نهاد قانونی مهم را اینگونه زیر پایش لگد مال می کند، چطور دم از قانون زده و شعار کسی بالاتر از قانون نیست را سر می دهد؟

بعید نیست این شعار نیز برای حمله به نهاد قانونی دیگری باشد. 

خوب فکر کنید. به نظر شما در قانون جمهوری اسلامی ایران کدام نهاد می تواند، در پی حل نشدن اختلافات سران قوا، حرف آخر را بزند؟

مجمع تشخیص مصلحت؟

نه.

وقتی آن جا هم حل نشد چه؟ اصلاً وقتی به جایی رسیدیم که قانون کم آورد.

بله نهاد بعدی که قرار است مورد هتک رئیس جمهور قرار بگیرد، نهاد رهبری و شخص رهبر است.

رئیس جمهور وقتی می گوید هیچ کس بالاتر از قانون نیست، دقیق که شویم، می توان ترجمه کرد، رهبر عنصری اضافه است و بر خلاف قانون. چون رهبر می تواند حکم حکومتی دهد و ضعف قانون را جبران کند.

شاید ایراد بگیرید  که خود حکم حکومتی در قانون آمده است. بله می دانم. اما رئیس جمهور با این حرفش این تداعی را در ذهن ایجاد می کند که رهبری فرا قانونی است و چون هیچ کسی بالاتر از قانون نداریم. پس رهبری هم نمی تواند در خرابکاری های او و همراهانش دخالتی کند.


پ.ن: حالا که فکرش را می کنم و از ابتدا برنامه ی دولت را مرور می کنم، به وضوح طرح نقشه ای برای تضعیف نظام و رهبری را شاهدم.

 

  • مذاکرات و شکستن خطوط قرمزی که رهبری تعیین نمودند.
  • دور انداختن مجلس از نظارت بر فرایند و نتیجه مذاکرات
  • دور انداختن شورای نگهبان با جمله ی شورای نگهبان چشم است، از انتخابات ...
  • نداشتن کسی بالاتر از قانون.

 

بی شک اگر جلوی این زیاده روی را نگیریم، بعید نیست بنی صدری دیگر ساخته شود. بنی صدری که حالا در پشت خود گرمای رای مردم در انتخابات را حس می کند.

ما از احمدی نژاد ترسیدیم که می خواست به مجلس حمله کند. و برای نظر رهبر و ولایت وقعی ننهد. حال چه شده که در برابر روحانی که هم به مجلس حمله کرد و هم شورای نگهبان و بعید نیست گام بعدی او رهبری باشد، سکوت کرده ایم.

به قول خودشان (اصلاح طلب ها) که چرا آن موقع ساکت بودید، پس چرا اکنون ساکتیم؟

بله می دانم که برای احمدی نژاد قدرتی نمی شناختیم و به قول معروف نخودی حسابش کردیم. اما حال می ترسیم. چون پشت روحانی را به جبهه ای بزرگ (اصلاحات)! و هاشمی رفسنجانی! و ... گرم! می دانیم.

حال ما شاهد #احمدی_نژاد_دوم بلکه #بنی_صدر_دوم هستیم

امضاء

بی سواد


[ چهارشنبه 94/6/4 ] [ 8:0 عصر ] [ بی سواد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 128655