خرداد 94 - بی سواد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سواد
 
موسیقی وب

به نام خالق خیر و شر

چند هفته ای می شه که هر روز که سراغی از دنیای سایبر می گیرم، وارد سایت گوگل شده و چند کلید واژه رو برای محدوده زمانی ساعت گذشته و 24 ساعت گذشته جستجو می کنم.

کلید واژه هایی که به کار می برم این ها هستند: "یمن، روحانی، داعش، اردن، عربستان و..." یکی دو تای دیگه که مهمترین ها همین ها بودند.

خب حتماً متوجه شدید این کلید واژه ها رو برای چی جستجو می کنم. برای این که تحولات مربوط به این ها رو در روزها و ساعت های اخیر متوجه بشم. 

تحولاتی که به خصوص در مورد کلید واژه های یمن و داعش و عربستان و اردن و به خصوص این اردن (از دید من البته) می تواند در ارتباط نزدیک احتمالی با ظهور منجی حضرت مهدی علیه السلام داشته باشد.

حتماً این احتمال رو شما هم شنیدید که شاید پادشاه اردن همان سفیانی و سپاه مجهزی که ساخته سپاه مجهز سفیانی باشد.

البته تاکید می کنم احتمال و نه قطعیت.

امروز که دوباره کلید واژه ی " اردن " را در ساعت گذشته جستجو کردم، تیتر جالبی توجه من رو جلب کرد

اولین تیتر مربوط به سایت خبر آنلاین بود با این عنوان  " اردن پرچم 500 ساله را برای چه کسی رو کرد؟" وارد سایت شدم اما عکس پرچم رو ندیدم

اما خبر این بود:

رونمایی و برافراشتن پرچم هاشمی در یک مراسم خاص نظامی در اردن، ذهن بسیاری از اردنی‌ها را به خود مشغول کرده و تحلیل‌گران و ناظران، تفاسیر مفصل و گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره علل و انگیزه‌های برافراشتن این پرچم بعد از گذشت 500 سال از اولین استفاده آن، مطرح کرده‌اند.

...

دوباره وارد سایت گوگل شدم و از قسمت جستجوی تصاویر، عبارت "پرچم 500 ساله اردن" رو جستجو کردم و نتیجه من رو به سایت العالم و این لینک راهنمایی کرد

اردن پرچم 500 ساله را برای چه کسی رو کرد؟

پرچم قرمز رو که دیدم و خبر هم که خوندم و احتمال تقابل اردن با داعش و عربستان رو شنیدم، امیدواری ام برای اینکه به یکی از علائم حتمی ظهور نزدیک می شویم بسیار شد...


امضاء

بی سواد

 


[ جمعه 94/3/29 ] [ 1:1 عصر ] [ بی سواد ] [ نظرات () ]


وزیر نیرو توقف مفت فروشی آب را کلید حل مشکل کم آبی دانست و گفت: 72 درصد خانوار کشور ماهانه در حدود 10 هزار تومان قبض آب پرداخت می‌کنند در حالی که متوسط رقم پرداختی هر خانوار به مخابرات 100 هزار تومان است. منبع


آبی که مایه ی حیات است. البته مایع حیات هم هست.
یعنی چه؟ یعنی اینکه کافیست چند روز کسی آب ننوشد، آن هنگام مرگ وی حتمی است.
حالا این آبی که این همه به آن محتاجیم، شده است مفت؟!. 
نیاز آب چیزی از نیاز به هوا کم ندارد. این آب و اکسیژن هواست که سوخت ساز بدن را راه می اندازد. حال به علت اینکه آب به راحتی هوا در دسترس نیست، باید برای استفاده از آن هزینه کرد و هزینه پرداخت.

بعد وزیر محترم نیرو نطق می کنند، برای مشکل کم آبی، باید به مفت فروشی آن خاتمه داد.
قیمت آب را با قیمت هزینه های مخابراتی مقایسه می کنند. و چون آب را به درستی بسیار بسیار با ارزش تر از ارتباطات مخابراتی می بینند، می فرمایند قیمت آب مفت است.
اما این را نمی بینند که نیاز به آب نیازی حیاتی بوده و به مرگ جسم ربط دارد و نه نیاز روحی مثل نیاز به ارتباطات سریع مخابراتی.
وزیر محترم نیرو اگر مسئله شما به جای کم آبی، هزینه های تامین آب شرب بود، کاملاً قبول.
اگر شما می فرمودید که هزینه تامین آب شرب از محل درآمد آب بها تامین نمی شود، قبول.
البته با این ایراد که قبل از آن شمای وزیر نیرو و وزرای نیروی سابق تا کنون، باید آب شرب را از آب استحمام و شستشو و...ف تفکیک می کردید.
آن وفت شما قیمت آب شرب را به جای ماهی 100 هزارتومان ماهی 200 هزارتومان بگذارید، اگر ملت اعتراضی کرد. قول می دهم آن وقت  لب مردم به اعتراض باز نشود چه رسد صدایش بلند شود. 
شما اگر تفکیک کردی، آب شرب را نجومی قیمت گذار، البته اگر حق را در این دیدی. اما در همین صورت هم آب بهای شستشو کشاورزی و... نباید تغییر کند.

باز هم می گویم. جناب وزیر مشکل شما مشکل قیمت آب شرب نیست. مشکل شما کم آبی هست. این کم آبی هم ربطی به آب خروجی از تصفیه خانه ندارد. ربطش به قبل آن است.
ربطش به آسمان است و ابر. ربط اش به رودخانه و پشت سد است. ربطش به کشاورزی پر مصرف ماست و...
قبول که مردم در استفاده از آب اصراف می کنند، اما در مقایسه با هدر رفت آب در کشاورزی مان و در مقایسه با تبخیر آب های سطحی، قابل ذکر نیست.

پس خواهشاً اگر می خواهی مشکل آب را رفع کنی، و اصرار داری از آب خوردن مردم شروع کنی، از راه تشویق وارد شو. از راه کم و کمتر شدن قیمت آب کسانی که در هر دوره کم و کمتر مصرف کردند.

جناب وزیر توجه داشته باش، من و امثال من که قشر متوسط جامعه هستیم و تمام اقشار بالاتر، نزدیک 100 هزارتومن و بالاتر از آن پول خدمات ارتباطات را می دهیم و مردم پایین تر از ما. آن هایی که تمام چشم امیدشان به یارانه ی ناچیز نقدی است، آن ها چنین هزینه ای نمی کنند.
بعد می خواهی نسخه ی ما و آن بیچارگان را در یک قانون بپیچی. بعد می خواهی آن مردم به آب خوردن برای زنده ماندن بسنده کنند و به خاطر گران بودن آب برای مصارف بهداشتی، به هزار و یک نوع بیماری دچار شوند؟
بعد مطمئن باش بیماری شان گریبان همه را خواهد گرفت و بعد وزارت بهداشت هم با درد سر مواجه خواهی کرد.
وزیر محترم نیرو می دانی مشکل چیست؟

مشکل در این دولت این است که در بین خودتات همدلی نیست. همزبانی نیست. اگر از طرف رئیس جمهور حرفی زده می شود، از طرف شما وزرا تکذیب می شود. شما وزرا جزئی نگر شده اید و هر کدام به جزء وزارت خود، به چیزی نگاه می کنید.
 شما وزرا دولت یکپارچه را نمی بینید.

هر کدام ساز خود را می زنید. بعد دولتی که به اصطلاح تحت فرمانش هستید، دم از اصلاح مشکلات می زند. 
اما باور کنید نمی شود. شما به دولت قبل ایرادات  بجای زیادی داشتید، اما حسن دولت قبل که هر کس ساز خود را نمی زد را ندیدید.
قبول که این یکپارچگی دولت قبل مشکلی را به آن صورت حل نکرد، اما باز هم از حسن یکپارچه بودنش کم نمی کند.
می دانم فردایی به زودی می آید  و قانوناً شما آب بهایمان را گران خواهید کرد. می دانم. چاره ای نیست. حرف بزنیم مسئله تحریم را بر سرمان می کوبید.
همان طور که رئیس جمهور محترم، برای این حرف های شما زمینه سازی کرد و فرمودند: آب خوردن ما هم وابسته به رفع تحریم هاست.
پس دیگر حرفی ندارم.
امضاء
بی سواد

[ شنبه 94/3/23 ] [ 11:27 عصر ] [ بی سواد ] [ نظرات () ]

به نام خالق خیر و شر

از زمان سر  کار آمدن دولت روحانی، تقریباً موضوعی نبوده که پیش نیامده باشد و دولت روحانی را در تقابل با ملت قرار دهد.

ترتیبش مهم نیست. یکی از همین موضوعات مصاحبه در مورد انرژی هسته ای با مردم بود.

با یک تاکسی ران، که دولت روحانی واکنش نشان داد و گفت انرژی هسته ای رو چه به راننده ی تاکسی!

فکر کنم از همین جاها بود که برچسب بی سواد زدن دولت روحانی به بخش مهمی از ملت ایران آغاز شد.

خب قبول دارم، حتماً می گویید از خواب بیدار شوم و ببینم دوران احمدی نژاد تمام  شده و ملتی که در فلاکت بدبختی در دوران احمدی نژاد سختی ها را تحمل کردند، اکنون همه حامی دولت روحانی هستند.

در جواب باید بگویم که آن زمان چیزی دستم نبود که ثابت کنم. آن زمان برای خودم هم جای سوال بود. چون مردم در هر شرایطی حرفی می زدند. در اتوبوسی که یک نفر شروع می کرد به انتقاد از اوضاع اقتصاد و انتقاد از خدمات شهری و... چند نفر با او همراه می شدند و بر ضد پیشرفت های هسته ای هر کسی نظری می داد.

از آن زمان دولت روحانی به مردم القاء کرده بود که هر چه مشکل است زیر سر این پیشرفت های هسته ای بدون در نظر گرفتن تعامل با دنیاست.

گذشت و گذشت تا توافقنامه ژنو امضا شد.

توافقنامه ای پر از امتیازات مختلف :

نیمی از اورانیوم موجود غنی شده 20 درصد را به صورت اکسید 20 درصد برای تولید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران ذخیره نماید.

بقیه UF6      بیست درصد را به مواد کمتر از 5 درصد رقیق نماید. خطر برگشت پذیر نیز وجود نداشته باشد.

ایران اعلام می­کند که برای این دوره 6 ماهه، اورانیوم را به سطح بالاتر از 5 درصد غنی سازی نکند.

ایران اعلام می­کند که فعالیت­های خود در تاسیسات سوخت هسته ای نطنز، فوردو، و یا راکتور اراک  را که توسط آژانس با نام IR-40     شناسائی می­شود، بیش از این گسترش نخواهد داد.

همانگونه که ایران در برنامه عملیاتی کردن تاسیسات تبدیل مواد، به آژانس اعلام کرده است، با آغاز خط تبدیل مواد UF6     غنی شده تا 5 درصد بهUO2     ، ایران تصمیم دارد موادUF6     جدیدا غنی شده تاسطح 5 درصد طی 6 ماه آینده را به اکسید تبدیل کند.

  محل­های جدید برای غنی سازی ایجاد نمی شود.

عدم بازفرآوری یا ساخت تاسیساتی که توانایی بازفرآوری داشته باشند.

ارائه اطلاعات مشخص به آژانس بین المللی انرژی اتمی، شامل اطلاعات در خصوص طرح های تاسیسات هسته ای ایران، توصیف ساختمان­ها در هر یک از سایت­های هسته ای، توصیفی از سطح عملیاتی که در هریک از اماکن که به فعالیت­های هسته ای مشخص اشتغال دارند، اطلاعات در خصوص معادن و تخلیص و اطلاعات در خصوص منابع اولیه.

ارائه پرسشنامه جدید فنی راکتور اراک به آژانس بین المللی انرژی اتمی که توسط آژانس با نام IR-40     شناسایی می شود.

دسترسی روزانه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به فردو و نطنز با هدف بررسی فایل های ضبط شده دوربین­ها در مواقعی که آنها برای بازرسیهای دوره ای موسوم به     DIV     ،IIV     ،PIV     و بازرسی­های سرزده در سایت حضور ندارند.


دسترسی هدایت شده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به:  

o  کارگاه­های مونتاژ سانتریفیوژ

o کارگاه­های تولید روتور سانتریفیوژ و محل­های نگهداری، و

o معادن اورانیوم و تخلیص اورانیوم


این ها امتیازات با ارزشی بود که دولت روحانی داد و اشک و آه دانشمندان  ما را به همراه داشت. در عوض این ها قرار بود تا 6 ماه بعد از توافق، آن ها تحریم های جدیدی اعمال نکنند، تحریم پتروشیمی ما را لغو کنند. تحریم فلزات گرانبهای ما را لغو کنند و....

بعد چه شد. بعد از این کارهایی که برخی از آن ها بازگشت پذیر نبودند مانند رقیق سازی اورانیوم و...، تحریم ها که ادامه یافت هیچ تحریم های جدید با بهانه های جدید هم وضع شد. ایراد هم می گرفتی می شنیدی که این تحریم ها به خاطر مسائله هسته ای نیست.

بعد از توافقنامه ژنو تا لوزان، آن مردمی که دولت روحانی توهم داشت حامیانش هستند، کم و کمتر شدند. اما در ذهن دولت روحانی، هنوز همان 13 میلیون وجود داشتند. پس هر صدای دیگری که بلند شدف تندرو خطابش کرد. واژه دلواپسی رو به تمسخر گرفت و...

بیانیه لوزان که منشتر می شود فاجعه بیشتر می شود

سطح و ظرفیت غنی سازی و میزان ذخایر ایران برای دوره های زمانی مشخص، محدود خواهد شد و نطنز تنها مرکز غنی سازی ایران خواهد بود.

رآکتور تحقیقاتی پیشرفته آب سنگین در اراک با همکاری مشترک بین المللی بازطراحی و نوسازی خواهد شد به گونه ای که پلوتونیوم با قابلیت تسلیحاتی در آن تولید نگردد. بازفرآوری صورت نخواهد گرفت و سوخت مصرف شده صادر خواهد گردید.

مجموعه تدابیری برای نظارت بر اجرای مفاد برجام شامل کد اصلاحی 3.1 و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی مورد توافق واقع شده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی از فن آوری های مدرن نظارتی استفاده خواهد کرد و از دسترسی های توافق شده بیشتری از جمله به منظور روشن کردن موضوعات گذشته و حال برخوردار خواهد شد.


بعد هر انتقادی که شد، زیر سوال بردن دستاوردهای مذاکرات و خدشه به مذاکرات قلمداد شد. دولت روحانی با لحن بدتری ملت دلواپس را خطاب کرد: "به جهنم"، "بی سواد"، "ترسوها"، "بزدلهای سیاسی"، "کافر همه را به کیش خود پندارد"، " خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده" و... منبع


 



کاش لا اقل حامیان ایشان مانند جناب آقای سجادپور، فردی قوی در مناظره و گفتگو بود. تنها کاری که بلد بود این بود که در جواب دلواپسی های آقای حبیب زاده هر چند دفعه، یکبار بگوید که نباید این دستاورد مذاکرات را نادیده و کم ارزش بگیریم. 

و در جایی دیگر هم گفت که آن زمان که تحریم ها اعمال شد کسی حرفی نداشت، الان همه حرف دارند. 

در جواب این دومی باید بگویم که جناب سجادپور آن زمان این همه امتیازات را به رایگان نداده بودیم. آن زمان که تحریم بودیم روی پای خودمان هم دوام آورده بودیم. اما اکنون چه اکنون هم تحریم هستیم و هم امتیاز داده ایم و هم استقلالمان نزدیک است زیر سوال رود


چنین دولتی این همه وعده ها و امیدهای بی سرانجام می دهد و مردم به نفاق و خیانتش شک می کنند، بعد در جواب می گوید خائن آن هایی هستند که باعث شدند ایران تحریم شود. و این را نمی بیند که ایران بیش از سی سال است تحریم شده

اکنون هم به سبک رضاخانی قصد دارد منتقدان خود را سرکوب کند به این روش که اجازه تجمعات انتقادی بر مذاکرات هسته ای را نمی دهد.

حتی اجازه نمی دهد مردم شعار سیانت از خط قرمزهای خود را دهند.


چنین دولتی یقین بداند که تنها خواهد ماند. دولت احمدی نژاد در اواخر دوره دوم خود و این دولت با این روش ها و امید بخشی های بی نتیجه و سرکوب لفظی و یدی منتقدانش، در همین روزهای دوره اولش.

دولت روحانی یقین بداند، اگر از قدرت خود سوء استفاده کند و مذاکرات را با عبور از حتی یک خط قرمز ببندد، ملت و رهبری هیچ گاه نخواهند بخشیدش و جبران خسارات لغو تعهدات ننگین در دنیا و آخرت بر گردنش خواهد ماند.

امضاء

بی سواد


[ سه شنبه 94/3/19 ] [ 2:56 عصر ] [ بی سواد ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 128841