قصاص یک ضد ارزش از نظر صدا و سیما - بی سواد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی سواد
 
موسیقی وب

به نام خالق خیر و شر

دوشنبه 8 شهریور1395، آخرین قسمت یکی دیگر از داستان های مجموعه چرخ و فلک تمام شد.

موضوع این داستان در مورد قصاص بود که در این قسمتِ آخر، در کمال ناباوری، مخاطب از یک روحانی معروف یاد می گیرد، قاتلی که به جای ندامت، جری تر شده را ببخشد!

·          اگر ابراز ندامت هم نکرد ببخشد!!

·         حتی اگر به صورتِ صوری نیز حاضر نشد ندامتش را ابراز کند، باز هم او را ببخشد!!!

·         حتی برای بخشیدنش عجله کند!!!!

·         حتی اگر فکر قصاص این قاتلِ جَری، در ذهنش خطور کرد، احساس فکرِ گناه کند! و معذب شَوَد!!!!!

آن قدر معذب شَوَد که با نگاه ملتمسانه، به دیگر اولیاء دم نگاه کرده و آن ها را همراه خود سازد، که بیاییم و با هم رضایت دهیم! آن هم قبل از رفتنِ قاتل، تا پای چوبه دار که نکند خدای ناکرده، دل قاتل بیچاره! برای لحظاتی کوتاه، به فکر لرزیدن بیفتد!!!!!!

بعد هم که موفق در راضی کردن دیگر اولیاء دم شد و آن ها را همدم و همراه ساخت، آن چنان ذوق زده شَوَد که گویا عزیز دُردانه مقتولَش، یک لکه ننگ و لجنی بود که از دنیا شرَش کنده شده! و این رضایت جایزه قاتل بالفطره برای کم کردن شرِّ! عزیز بی گناه و مظلومش ، از دنیاست!!!!!!!

یکی نیست به این ها بگوید: آیا پیشوایان معصومِ ما از درکِ ثوابِ گذشت، عاجز بودند که وقتی پدرشان به قتل رسید و قاتلش، حتی نادم شد، اسوه کرامت، امام حسن (ع) از قصاص قاتلی حتی نادم، نگذشت و قصاص را اجرا کرد؟"

اما این ها می خواهند برای حفظ تمدن! قصاصی که گاهی برای جلوگیری از جُرمِ بیشتر، حتی واجب می شود، به گذشت متمدنانه!! مبدّل شود

به این آموزه ها که می نگری و دمِ خاطراتی از آموزه های گذشته می گذاری، به یاد خواهی آورد، روایات علائم آخر و الزّمان را.

به یاد خواهی آورد که در آخر و زمان جای همه چیز عوض می شود.

جای ظالم و مظلوم!

جای خیر و شرّ!

جای گناه و ثواب!

جای...!!!

آری اکنون به جایی رسیده ایم که قصاص عادلانه و عاقلانه، منفور شده و تَوَحُش! نامیده می شود. اما گذشتِ ساده لوحانه و ذلیلانه، انسانیت! و تمدن!! نام می گیرد.

تعجبی نیست...؛ وقتی این روزها  در جامعه، ذلّت، ارزش! و عزّت، ضدّ ارزش شده و دیوانگی!!؛ این ارزش های جدید، به جوامع کوچکِ (خانواده ها)ملتمان هم تسرّی یابد تا کوچک و بزرگ، یاد بگیرند "ذلیل شدنشان چه لذتی داشته که37 سال! از درک آن محروم بودند.

دوست من، امروز به این فرهنگ سازی غلط، اعتراض نکنی، آن ها به دَرکِ لذّتَت از این ذِلّت ها، بسنده نمی کنند و تا تو را به دَرکِ لذتِ ذلتِ دیاثت! نکشنانند، باز هم برایت فرهنگ سازی خواهند کرد.


دوست من اگر این ها را قبول داری و هنوز عزّت و شرافت و عقل و عدل، برایت ارزش هستند، این متن را برای دوستان دیگَرَت بفرست تا علیه این رویه غلطِ رسانه ها و رسانه ای ها در این روزها، قدمی  هرچند کوچک برداشته باشیم.

#چرخ_و_فلک_قسمت_بیست_و_شش


[ سه شنبه 95/6/9 ] [ 4:39 عصر ] [ بی سواد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 128840